نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
15534
-
الف
+

پری سیما در ستایش 3 ترسناک تر می شود/مردم در دنیای واقعی از من متنفر شده بودند/با پول های «حشمت فردوس» مسافرت می ری؟!!

«فریبا نادری» در گفت و گوی اختصاصی با آی فیلم 2 درپیوند با سریال «ستایش » صحبت کرد.

در 23 حمل سال ۱۳۶۳ در «تهران» به دنیا آمد. از طفولیت عاشق بازیگری بود و بزرگ‌ترین آرزویش این بود که جای قهرمان فلم‌هایی که دوستشان دارم، قرار بگیرد اما پدر و مادرش مخالف بودند و سختگیری می‌کردند تا او به درسش بیشتر توجه کند.

به گزارش آی فیلم 2، نادری 20 ساله بود که با بازی در سریال «مروارید سرخ» در سال 1383 پا به عرصه بازیگری گذاشت.

«گل بارون زده»، «یلدا»، «غیرمحرمانه»، «آسمان همیشه ابری نیست»، «چک برگشتی» و... ازجمله سریال هایی است که این بازیگر ایرانی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

 فریبا نادری در سریال تلویزیونی «ستایش» به کارگردانی سعید سلطانی کرکتری منفی تحت نام «پری سیما»را بازی کرد که به دنبال اجرایی کردن نقشه‌هایش برای نابودی خانواده حشمت فردوس است.

به جرات می توان گفت نادری که برای اولین بار نقشی منفی را در یک سریال بازی می کرد به خوبی از عهده این نقش برآمد به گونه ای که به گفته خودش مردم در اجتماع هم همان تصویر منفی از یک زن بدجنس را از او داشتند.

نادری می گوید پس از نشر این سریال مردم در دنیای واقعی از من متنفر شده بودند.

خبرنگار آی فیلم به دنبال استقبال خوب بیننده گان از سریال «ستایش» و به بهانه فلمبرداری فصل سوم این سریال گپ و گفتی صمیمانه با این بازیگر خوش روی سینما و تلویزیون ایران داشته که در ادامه می خوانیم:

آی فیلم 2 :فصل 1 و 2 سریال ستایش چندی پیش از آی فیلم 2 نشر شد و با استقبال  خوب مخاطبان ما مواجه شد. کمی در خصوص کرکتر «پری سیما» بگویید و آیای فکر می کردید روزی کرکتری تا این مقدار منفی بازی کنید؟

نادری :

ستایش 3 وقتی نشر شود آن وقت دیگر نمی گویید کرکتر پری سیما در ستایش 2 بد بود، بعد از تماشای ستایش 3 تازه می گویید چقدر در ستایش 2 شخصیتم خوب بوده است.

ستایش 3 در ادامه ستایش2 است که من برای یک کرکتر منفی سنگ تمام گذاشتم. بدون شک هر بازیگری دوست دارد در کارنامه کاریش تعدد کرکتر ها را داشته باشد و من خوشحال بودم از این که چنین پیشنهاد کاری به من شد و خوشحال تر از این که آنقدر این کرکتر را خوب بازی کرده بودم که بعضی از مردم در دنیای واقعی از من متنفر شده بودند.

آی فیلم2 : با توجه به اینکه کرکتر تان را بسیار خوب بازی کردید و برای مخاطب باورپذیر بوده عکس العمل مردم پس از ایفای کرکتر پریسیما چه بود؟

نادری:

به هر حال قاب تلویزیون به گونه ای است که مرم با ما و تمام عوامل آن کار احساس صمیمیت می کنند و فکر می کنند که ما هم متقابلا از این سوی قاب آن ها را می بینیم و این صمیمیت بین ما ایجاد می شود. 

در قالب کرکتر پری سیما عکس العمل مردم، مخصوصا خانم ها را میدیدیم ، بسیار می ترسیدند از من که نکند پری سیماها در زندگیشان رخنه کند و باعث نابودی زندگی مشترکشان شود، حتی وقتی که می خواهند با من عکس بیندازند خانم ها تنها می آمدند و اجازه نمی دادند همسرهایشان در عکس حضور داشته باشند.

تازه یک سالی هست که مردم با من خوب شده اند که گویا قرار است دوباره با ستایش 3 با یک موج نو از عکس العمل های مردم روبرو شوم اما خب وقتی با این چنین عکس العمل ها متوجه می شوم که در ایفای کرکتر خود موفق بوده ام، اما متاسفانه در تمام جوامع داریم آدم های بد، آدم هایی که زاتشان بد هست.

نمی توانم بگویم کرکتر پریسیما ذاتش بد است این آدم از نظر من بیمار است چون این شخصیت از ابتدا این گونه نبوده، در ستایش 1 می بینیم که یک دختر خرد 5 ساله با زندگی شاد و شیرین که داشته به دلایلی دچار چالش هایی در زندگیش خود می شود که باعث به وجود آمدن کینه هایی در آن کودک می شود و با این کینه پرورش پیدا میکند و این یعنی یک بیماری که باید درمان شود و آدم ها قطعا با امثال پری سیماها برخورد داشتن و همان برخوردی که با آن ها شده با من هم در جامعه شده مثل آن نگاه کردن های خاص و پرزه پرانی ها و بسیار عکس العمل های منفی دیگر که در این یک سال دیدم.

آی فیلم2 : در فضای مجازی واکنش ها چگونه بوده؟

نادری :

کمنت هایی بوده مثل این که پول های حشمت فردوس رو بالا کشیدی، یا اگر به مسافرتی میروم می گویند پول های فردوس را خوردی آمدی مسافرت؟

اما قطعا تمام این ها مزاح هست چون پولی وجود نداشته که من بخواهم بالا بکشم و به مسافرت بروم، اما هر از چند گاهی ترکش هایش به سویم برخورد میکند.

آی فیلم 2: خب حالا خانم پریسیما که تمام اموال حشمت فردوس را بالا کشیده عذاب وجدان دارد یا خیر؟

نادری:

همانطور که پیش تر گفتم این آدم یک  بیمار است چون با یک کینه وارد زندگی فردوس می شود و بیشتر از این که دنبال پول ها باشد به دنبال انتقام بوده است.

اگر چیزی با ارزش تر از اموال فردوس بود آن ها را می گرفت، کما این که چنین کاری را هم کرد با تنها پسرش ازدواج میکند و آن را از حشمت فردوس میگیرد بعد میرود سراغ اموالش و آن ها را بالا میکشد. 

این کرکتر با نگاهی وارد زندگی فردوس می شود که هر آنچه متعلق به تو است برای من است و این چنین رفتاری اصلا خوب نیست، اصلا حس خوبی ندارد.

آی فیلم2، ما بعد از نشر سریال سوالی از مخاطبان داشتیم، که در سریال «ستایش» به نظر شما مقصر اصلی مشکلات به وجود آمده چه کسی یا چه کسانی هستند؟ نظر شما چیست؟

نادری:

ببیند وقتی یک اتفاق یا جریانی به وجود می آید نمی توانیم یک شخص را مقصر بدانیم ، اصولا باید سعی کنیم اشتباهات را درست کنیم اگر بخواهیم دنبال مقصر بگردیم هر آدم حق را به خودش میدهد.

مثل اتفاقی که در ستایش دیدیم پریسیماه، حشمت فردوس و انیس هرکدام حق را به خودشان می  دادند.

 زمانی که چنین جریانی به وجود می آید باید تامل و تفکر بیشتر بشود اما اگر بخواهیم دنبال مقصر بگردیم همه در این جریان مقصر بوده اند نمی توانیم دنبال یک نفر مشخص بگردیم.

آی فیلم2: فصل سوم این سریال در حال فلمبرداری است و بیننده های ما فارس زبانان سراسر جهان بی صبرانه منتظر تماشای این سریال هستند و شاید باورتان نشود ما روزانه صدها پیام از مخاطبان داریم در خصوص فصل سوم ستایش، می دانم که راجب قصه و ماجراهای که برای ستایش و حشمت فردوس در فصل سوم پیش می آید نباید بپرسیم اما اگر امکانش است کمی در خصوص به مخاطبان ما اطلاعات بدهید و قرار است چه زمان فلمبرداری تمام شود؟

 نادری:

جریان ها و قصه های نو نسبت به کرکرترهای اصلی قرار است اتفاق بیفتد چون ستایش 3 در ادامه آن روزی است که حشمت فردوس به همراه نواسه اش از خانه بیرون می شوند بیشتر از این نمی توانم توضیح بدهم اما مخاطبان منتظر اتفاقات خاص و جالب در ستایش 3 باشند و به نظر من قصه های جالب تر و جذاب تری قرار است در ستایش 3 رخ دهد که من خودم به شخصه ستایش 3 را بیشتر دوست دارم.

در رابطه با پایان فلمبرداری اگر بخواهم چیزی بگویم، من منبع موثقی نیستم اما فکر می کنم تا دو ماه آینده ستایش3 برای آنتن داخلی آماده نشر باشد.

آی فیلم 2: فصل دوم با ورود شما به خانه فردوس و از دست دادن اموال او به پایان می رسد. حضور شما در فصل نو چقدر پررنگ است؟

نادری :

به دلیل نوع پایان ستایش 2  کرکتر پریسیما در ستایش 3  پررنگ تر از فصل پیش است.

آی فیلم 2 : با توجه به این که آی فیلم2 برای تمام فارس زبانان جهان به ویژه افغانستانی ها و تاجیکستانی ها است شما تا چه مقدار شناخت دارید از این کشورها؟ آیا اگر پیشنهاد بازی در کرکتر یک زن افغانستانی را به شما بدهندقبول خواهید کرد؟

نادری :

اگر برای مردم باور پذیر باشد به نظرم پیشنهاد جذاب و شیرینی است همان طور که بسیار کار سختی خواهد بود اما این که به غیر از کرکتر یک زن ایرانی یک کرکتر غیر ایرانی را بازی کنی بسیار جالب خواهد بود.

آی فیلم 2 : به غیر از این پروژه مصروف چه کاری هستید؟

نادری :

مشغول مادری کردن برای دخترم.

آی فیلم 2 :  چه پیامی برای مخاطبان فارس زبان ما به ویژه هواداران خود دارید؟

نادری :

این روزها زیاد اخبار تلخ از این سو و آن سو می شنویم فوت آدم های جوان دور از جان همه عزیزانی که این گفت و گو را می خوانند.

سعی کنیم قدر یکدیگر را بدانیم برای همدیگر پلان نداشته باشیم از این لذت ببریم که یک انسان دارد خوشحال زندگی می کند و دعا خیر برایش بکنیم چون تمام این انرژی ها به طرف خودمان بر می گردد.

قرار نیست که عمر حضرت نوح را داشته باشیم همه ما یک روزی می آییم و یک روزی می رویم و چه بهتر که با یک خاطره خوب از کنار هم  برویم و اگر کسی در زندگی ما باعث اذیت و آزارمان شد سعی کنیم از آن شخص دوری کنیم ، کینه به دل نگیریم «پریسیما» نباشیم.

همین که «پریسیما» نباشیم به نظرم زندگی ها شیرین می شود و یک حال خوب داریم.

مصاحبه کننده: فاطمه اکبری

نظر شما
ارسال نظر